Homos Lagi

Peningkatan jumlah pengunjung yang mendadak. Itulah yang hendak saya sebagai webmaster perkatakan di sini hasil daripada concerns dan perhatian semua pengunjung weblog saya yang tidak seberapa ini terhadap satu recent entry saya ‘KILL HOMOS.’

Dan dalam komen yang sama, ada pengunjung yang menuntut agar saya tidak membenci golongan ini secara halus. Tetapi penulis memilih untuk menegakkan pendirian penulis kerana ini adalah weblog saya, dan saya mempunyai hak untuk menulis berlandaskan pengamatan dan pengalaman saya. Anda mempunyai hak untuk membaca, mengutuk dan memberi sebarang komentar hanya berlandaskan sentimen individu. Petikan dibawah ini dirujuk.

Please have the maturity to think that as there are nasty gays out there, there are gays who lead productive life and pay taxes. Just like anyone else. There are nasty male heterosexuals too, who demean women even on broad daylight on the street, and I wonder why you never even point this out. I really wonder why you fail to see this.

Kenapa demikian? Kerana saya tidak pernah terganggu atau diganggu golongan lelaki yang lain melainkan golongan gay. Kalau seorang perempuan datang mengganggu saya, terus terang penulis katakan, penulis pasti akan ‘ganggu’ mereka kembali. 2 kali ganda lebih teruk daripada bagaimana mereka ganggu saya. Itu adalah sentimen seorang lelaki, a straight people malangnya penulis belum menemui ‘rezeki’ seumpama ini, yang datang bergolek hanyalah ‘rezeki’ yang tidak pernah diminta minta daripada golongan gay. Saya tidak mahu terus berhujang berdasarkan point yang tidak kukuh ini. Biar saya terus berhujag berdasarkan realiti.

Lihatlah weblog yang saya gagaskan ini. Saya telah mengatakan lebih awal ilham nukilan entry berjudul ‘Kill Homos’ adalah berasaskan satu entry seorang budak berumur 16 tahun yang saya baca. Khai Amri, dalam blogspot berjudul ‘expressing the unexpressed’ dan tidak pernah penulis berniat untuk meraih populariti hasil daripada tulisan ini. Tetapi apa kan daya, seperti kata seorang rakan saya, ini telah menjadi satu taktik promosi yang menakjubkan! Peningkatan jumlah pengunjung terus menunjukkan janjang aritmetrik. Purata 30 orang pengunjung sudi membaca weblog saya hasil daripada penulisan yang penuh kontroversi ini! Penulis menjadi tidak tentu arah, apakah saya wajar mengucapkan terima kasih kepada isu ini atau tidak kerana secara explisit membawa kepada promosi besar besaran weblog ini?

Berbalik kepada persoalan tunjang, bagaimana golongan gay wajar saya hormati. Tidak cukup dengan sexual harrasment yang saya terima, bertandanglah pula fitnah, caci hina dan maki hamun langsung tidak berasaskan yang saya percaya datangnya daripada golongan gay. Nama nama seperti Roman, Latifah, Mencari Latifah dan ya aw aww yang lain adalah satu cermin yang baik bagaimana golongan gay tidak wajar dihormati. Mereka bukan sahaja tidak diiktiraf sebagai sebahagian daripada komuniti oleh masyarakat Malaysia, tindakan mereka juga menafikan tuntutan mereka sendiri bahawa sebenarnya mereka ini sangat produktif. Kenapa? Kerana tindak tanduk majoriti mereka sangat menjijikkan. Sehingga menutup pandangan masyarakat untuk mencari apakah yang baik daripada mereka. Hakikat memang sukar ditelan. Tetapi inilah hitam putih kehidupan. Sehingga kini, kebencian saya terhadap golongan yang tidak pernah saya dekati ini masih membuak buak. Penulis masih gagal melihat dari sudut yang bagaimana penulis wajar menghormati mereka. Ada pula yang tergamak melakukan fitnah dengan mewujudkan http://pondansarawak.tripod.com/ dengan niat untuk menjatuhkan kredibiliti saya sebagai seorang straight people. Kelam menghadiahkan sebuah pandangan yang gelap. Tetapi kita dituntut untuk mencari cahaya daripada mata yang tidak nampak apa apa ini. Tindakan mereka sangat memalukan diri saya! Dan semoga Allah campakkan pemfitnah ini ke dalam neraka yang paling jahaman. Amin.

Tindakan sebilangan ‘golongan ini’ yang memilih untuk membisukan diri amat penulis hargai. Penulis melihat mereka sebagai the peace maker dalam golongan yang sama. Paling tidak ia memberi sedikit sentimen positif kepada penulis, memang ada golongan gay yang berpandangan jauh, dan melihat dari sudut yang lebih positif. Penulis mengucapkan tahniah. Paling tidak mereka memilih untuk mendepankan kata kata hadis, dan kata kata Al-Quran sebagai rujukan. Bagaimana pula yang lain? Sidang pembaca weblog yang budiman, tepuk dada tanya selera. Penulis memilih untuk membiarkan ‘nukilan’ mereka menemani weblog ini, biar setiap pengunjung yang sudi datang membaca melihat, dari sudut mana golongan gay berbakti kepada masyarakat dan dari sudut mana mereka lebih cenderung menjadi parasit, menumpang kehidupan kepada masyarakat dan sekali sekala melakukan rosak di muka bumi. Tatapi ini adalah pengalaman individu penulis, penulis pasti ramai insan di luar sana yang pernah mendapat khidmat nasihat dan bantuan daripada golongan ini keraka bakat yang Allah berikan kepada mereka, dan ia tidak sesekali mewakili mana mana pihak melainkan penulis sendiri. Buktikan anda wajar dihormati sebelum anda menyuruh saya menghormati anda dengan tindak tanduk anda yang berbuat rosak di weblog saya. Anda tidak layak!!! Pada kesempatan ini, penulis ingin membetulkan sedikit ralat. Penulis tidak bermaksud untuk mengatakan saudara Yanz bercerita mengenai lelaki idaman beliau dalam weblog beliau atau mana mana tema yang bersangkut paut dengan gay. Cuma penulis ingin menyatakan bagaimana wujudnya golongan sedemikian hasil daripada pembacaan penulis. Kemusykilan yang ditimbulkan amat dikesali.

Dalam masa yang sama, penulis terasa gamam dan terkedu seketika apabila setiap kali mengunjungi weblog sendiri. Ramainya orang yang sudi memberikan komentar, ramainya yang sudi yang kutuk, caci, maki, dan sebagainya! It was amazing. Sidang pembaca budiman, bacalah dengan isi hati anda sendiri. Yang harus anda sokong ialah kebenaran, bukannya idola yang anda junjung. Penulis punyai minda yang sama seperti setiap owner weblog yang lain, iaitu suka bercerita dan berkata kata. Tetapi penulis seorang yang berbahasa tajam, pedas, dan kejam. Siapa yang makan cili, maka dia akan terasa pedas. Alangkah benar kata pujangga dahulu kala ini.

Lastly, apa yang ingin memimjam kata kata seorang pengunjung dalam email beliau kepada penulis. ‘Anda tidak perlu meminta maf dengan sesiapa, untuk menjadi penulis anda harus bersikap berani dan terbuka dalam penulisan anda.’ Jadi apa yang penulis ingin katakan di sini ialah INI ADALAH WEBLOG SAYA, ANDA BOLEH BACA DAN ANDA JUGA BOLEH MEMILIH UNTUK TIDAK MEMBACA. SEGALA PERASAAN YANG TERSINGGUNG HASIL DARIPADA KUNJUNGAN ANDA KE WEBLOG INI AMATLAH DIKESALI. SEGALA KETIDAK PUAS HATIAN ANDA JUGA TIDAK AKAN DILAYAN. SEMUANYA ADALAH ATAS TANGGUNGAN ANDA SENDIRI.

I stand up to be seen, I speak up to be heard. And you shut up to be appreciate. Thank you!

~ by Taufiq Lazyduck on March 11, 2004.

Leave a Reply

 
