Kawan

Sepanjang hidup ini kalau tak silap belum lagi bergaduh besar dengan kawan sendiri. Apatah lagi member rapat yang memang dah agak rapat. Hari ini insiden ini terjadi. Ya, tanggal 04-07-2004 hari Ahad ini aku bergaduh dengan member rapat aku.

Bosan sangat duduk di rumah. Tarik muka masam macam katak mati sebab hujan tak turun. Satu rumah tak berani ada affair dengan aku hari ini. Lagi bagus, terasa aman dan sentosa. Kalau hari hari biasa rumah ini bingit semacam. Hari ini semut lalu tepi dinding pun terasa jelas kedengaran bunyi tapak kakinya. Al-maklum sahajalah, beta murka hari ini. Peristiwa besar untuk satu kesultanan Wangsa Maju ini.

Kenapa bergaduh?

Sebab kes tipu. Apa yang ditipu? Member laki aku ini dia bawa member perempuan aku 2 orang lagi pergi berseronok tapi ditipunya ada hal dengan pakciknya di Seremban. Memang betul pun diorang ada hal untuk dilangsaikan di sana tapi rupa rupanya ini kes dating. Aku marah pada member laki aku sebab tak kasitau dengan aku dia pergi Seremban dengan member perempuan 2 orang ini. Dia ada bagitau dengan aku yang dia hendak pergi Seremban dengan pakcik dia tapi tak tahulah sebab apa. Rupa rupanya hendak berdating. Ok pertikaikan hal ini. Yang member perempuan 2 ekor ini pula bagitau aku diorang nak jumpe seorang lelaki cina bersama Jack. Mati mati aku percaya dengan diorang ini. In the end of day, baru aku tahu yang diorang ini sebenarnya berkaraoke.

Penyelesaian?

Hari ini juga kitorang kononnya nak menyettlekan hal ini. Mula mula aku call tak nak angkat last last dia angkat juga kononnya nak kasi alasan yang lebih valid. In the end of day terkantoi juga sebab aku datang pont out masalah yang diorang ni menipu. Last last member aku bagitau sebenarnya dia tak boleh bawa aku bersama sebab kereta tak muat. Tambahan pula dia tak boleh kasitau aku sebab dia takut aku kecil hati. Fuck! Dapat awek lupe member.

Aku berang dan aku call dia tapi bile dah terkantoi dia malas nak angkat telefon. Dimintanya member dia untuk jawab telefon. Assume the deal sahajalah member ini sebab katanya dia otai. Apa kes? Padahal aku yang berkonflik dengan member aku tetiba pula orang lain yang terlibat. Aku rasa fed up dan memang aku malas nak berjumpa dengan diorang. Ingatkan nak settle nya hal aku datang juga tempat yang dijanjikan. Rupa rupanya diorang ini bukan nak settle. Hanya sekadar baling batu sembunyikan tangan. Shit betul.

Aku berniat hendak menyelesaikan masalah ini tapi itulah kan aku cakap memang hajat tak kesampaian. Aku langsung gagal menceritakan masalah aku hanya diorang sahaja yang bercakap. Untuk memuaskan hati dua orang otai ini aku diam je dan dengarlah sejarah silam, kehebatan otai dan segala bull shit daripada mereka. Dalam hati aku fuck off.

Aku putuskan untuk tidak mencampuri si member ni lagi. Bikin sakit hati. Alasan aku cukup kukuh:

1. Penipu

Sorry pun tak cakap bila dah kantoi menipu aku.

2. Pengecut

Bukan aku nak cakap apa tapi memang benar dia ni pengecut. Hal sendiri lagi nak

angkat orang lain untuk settle kononnya nak tunjuk otai. Yang paling aku takleh tahan

ialah lagak dia dengan cerita 80 tahun lepas yang entah nenek moyang dia nyer lagenda.

3. Pemfitnah

Dia selalu cucuk aku dari belakang. Itu memang aku dah tahu lama sangat tapi aku diam

je. So far aku dah point out dia lagi nak berdolak dalih.

4. Alasan

Banyak excuses yang dia bagi semata mata untuk cover kesalahan dia. Letih aku dengar.

5. Budak budak

Dia ini baru je berumur 20 tahun that’s why. Aku tak salahkan dia tapi aku tak mahu

masuk campur dengan kepala babi dia yang gila tu.

Impulse

Dia member perempuan yang berpakat menipu aku itu aku namakan PONTIANAK HARUM SUNDAL MALAM. Aku rasa terlampaulah seronok.

Advertisements

~ by Taufiq Lazyduck on May 14, 2004.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: